måndag 29 november 2010

Dag 6 - Din dag

(det här bli om söndag, eftersom jag ligger lite efter)

Gick upp klockan sju efter för få timmars sömn. Packade min väska och tog bussen 07.52 till Stureplan och tog mig därifrån till Kungliga Hovstallet. Mötte där upp mina arbetskamrater och satte igång kaffemaskinen.

Sen var det jobb, inte så mycket att säga om det. Väldigt mycket kaffe och kaka, inte för min del men för alla andra. Eller jag åt kaka. Också väldigt mycket kramar och det är därför jag älskar mitt jobb (nej, det finns andra anledningar också). Vid två fick jag flytta ut till grillen och servera korv med bröd och lära mig steka på vedeldat stekbord. Mamma kom förbi och köpte lunch.

Vid fem stängde vi och började packa ihop. Mycket bära fram och tillbaka, samt försök att vika ihop en tältduk som var täckt av vatten i olika aggregationstillstånd. Blev klar vid kvart över åtta och fick med mig några påsar bröd hem - riktigt härligt.

Vid kvart i nio kom jag hem, åt lite mackor och drack cola, pratade med mamma och somnade till slut i hennes säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar