tisdag 23 november 2010

Dag 1 - Presentera dig själv (historiens garanterat största happening)

(det här är alltså sån här blogg-tema som jag tänkte göra, inte för att nån annan bryr sig men det verkade så roligt så jag ville också)

Jag har varit medlem på hur många internetcommunities som helst känns det som. Lunarstorm, playahead, helgon, jamma, qruiser, facebook. På de flesta förväntas man sätta ihop en presentation, vilket jag alltid varit alldeles för ambitiös när jag gjort. Trots det blir jag aldrig nöjd. Jag tror att jag förväntar mig att om jag skriver precis det där rätta så kommer jag bli så uppmärksammad och älskad. Lite attentionwhore över det, jag vet, men det går inte att komma ifrån.

Hur som helst. Jag heter Nora. Jag är 17 år gammal. Ja, jag känner mig ganska gammal ibland. Och så känner jag mig alldeles för unga väldigt ofta. 17 är en sån ålder tror jag. Precis på gränsen. Jag får inte gå ut på krogen, inte gå på alla spelningar med bra band, inte röka, inte ta körkort (vilket en del av mig verkligen inte vill göra någonsin), inte fatta stora beslut om mitt eget liv. Men jag har tantpoäng. Måååånga. Exempel: Jag har tagit med mig thé i termos till en utomhuskonsert. Jag stickar väldigt frekvent och kan gå i garnaffärer och bara titta.

På tal om att gå i affärer så har jag alltid hatat det. Först så var jag ett barn och tyckte att det var jättetråkigt att sitta stilla och prova skor och annat strunt. Sen blev jag äldre och gick upp i vikt och började därför hata att alltid behöva hämta större storlekar. Sen har jag insett det vansinniga i massproduktionen och får lite lite ångest varje gång jag handlar på H&M. De bästa kläderna jag har är de jag har fått ärva, av mostrar, mamma, mormor, pappa och storasyster. Det har till och med gått så långt att mina föräldrar blir överlyckliga om jag säger att jag vill köpa kläder.

Annars då. Jag är kattfanatiker men allergisk, jag är lite tjock men träningsnarkoman, jag är lite överambitiös, jag är singel (tja...;) nej jag ba skoja), jag pluggar på gymnasiet, jag gillar nördiga T-shirts men har alldeles för få, jag åker på väldigt många medeltidsmarknader, jag blir väldigt lätt besatt av TV-serier, jag funderar på att bli brandingenjör när jag blir stora, jag ska tatuera in lilla my så fort jag fyller 18.

Och sist. Jag spelar mycket tuffare än vad jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar