onsdag 24 november 2010

Dag 2 - Din första kärlek

Jag har väldigt svårt att prata om tidigare kärlekar, jag tror att det beror på att jag intet riktigt kan släppa taget. Jag är nog fortfarande lite kär i alla jag någonsin varit förälskad i, och av någon anledning tycker jag nästan att det är lite pinsamt, eller kanske snarare lite för privat. En del av mig som jag vill ha för mig själv, men kanske samtidigt skäms lite för.

Hur som helst.

Jag var sju år, jag var i Kalmar på en konsert med Electric Banana Band, som av någon anledning verkade spela precis överallt just då för jag har kompisar som precis som jag sett dem spela i sjuårsåldern.

En bit ifrån mig stod en liten blond pojke, förmodligen runt nio och där och då i mina ögon ett av de "stora barnen". Han hade den klassiska "fest på låg-/mellanstadiet"-frisyren - ett försök till spikes bestående av alldeles för mycket hårvax. Han var det snyggaste jag sett där han stod och försökte headbanga.

Det var inte mycket mer än så. Jag stirrade på honom i en timme, sen åkte vi därifrån och ärligt talat tror jag inte att jag tänkte så mycket mer på det efteråt. Men just den bilden av hur han såg ut snett bakifrån vid Kalmar slott har fastnat i mitt minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar