fredag 26 november 2010

Dag 4 - Vad du åt idag

Sedan ungefär ett år tillbaka har jag "tänkt på vad jag äter". Jag har alltid vägt lite för mycket, eller ja, jag gick väl upp i vikt någon gång i lågstadiet och sen dess har jag vägt för mycket. Dock har jag en helt okej muskelmassa och ett midjemått som inte ligger i närheten av någon riskzon (längre). Jag har lärt mig att det egentligen är det som talar om sånt som hälsa och övervikt, inte siffrorna på vågen. Dessutom har jag börjat bry mig mer om vad jag klarar fysiskt, och tränar mer för att uppnå de målen än för någon klädstorlek.

Idag har jag ätit:
Blandad müsli med mjölk (mycket godare än yogurth faktiskt!)
Linsgryta med ris, morötter och vitkålssallad. Knäckebröd.
2 klubbor
1 äpple

Senare kommer jag förmodligen äta några sesamnuggets, eller en färdigrätt, en frukt eller lite nötter och ännu senare chips eller godis.

(här är förresten länk till listan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar